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Buscamos incorporar a un/a PROJECT MANAGER LOGÍSTICA para una empresa nacional con presencia internacional en más de 120 países. Dispone de un equipo de 3000 profesionales distribuidos en más de 40 oficinas. Siendo una de las principales firmas de servicios profesionales de ingeniería, arquitectura y consultoría.

Perfil profesional:

Profesional con experiencia en Logística y Operaciones, para integración en empresa líder  en servicios profesionales en ámbito nacional e internacional. Ofreciendo claras posibilidades de proyección profesional.

 

Funciones y Responsabilidades:

  • Integración en equipo joven y dinámico de desarrollo de proyectos nacionales e internacionales como principal prioridad.
  • Project Manager para proyectos de Master Planning de Plataformas Logísticas multisectoriales a nivel internacional.
  • Proyectos multilaterales internacionales de competitividad y desarrollo logístico.
  • Integración en un equipo de trabajo de consultoría en Operaciones y Logística.
  • Proyectos de Supply Chain desde la definición estratégica, diseño de redes logísticas de distribución, mejora de operaciones, diseño de instalaciones, automatización intra- logística, modelización y optimización con sistemas avanzados, diseño de indicadores de operación, entre otros.
  • Trabajo en empresas cliente de primer nivel nacional e internacional, en sectores de gran consumo, distribución, bienes de equipo u otros.
  • Integración en un equipo dinámico con posibilidades reales de crecimiento profesional.
  • Desarrollo como Project Manager en proyectos de Cadena de Suministro.
  • Proyectos en el ámbito global internacional.

 

Requisitos:

  • Ingeniería o titulación técnica superior.
  • Valorable Máster o Postgrado específicos en Logística o Supply Chain
  • Experiencia en Logística y/o Operaciones de 6-10 años
  • Se valora experiencia en consultoría o empresa de servicio, trabajo por proyecto.
  • Inglés nivel alto indispensable (C1) oral y escrito, valorable francés
  • Disponibilidad para viajar. Viaje 1 semana /bimensual.
  • Nivel alto de EXCEL y valorable programación Python o SQL
  • Valorable haber implementado un ERP o S&OP

We are looking for the best candidates for the position of Demand & Supply Planning Manager for a lubricant company industry based in Barcelona.

 

Purpose of job:

  • End to end supply chain planning responsibilities. 
  • Lead and manage Demand & Supply Planning team to ensure maximum Delivery Performance towards customers and an adequate level of Inventories in Raw Materials, Finished Goods & Packaging Materials.
  • Portfolio Management responsibilities – coordination phase-in/phase-out processes.
  • Inventory Management
  • Monitoring and control and definition of replenishment methodologies according to ABC and Service Class category of each material. 
  • Close coordination with Purchasing to ensure Raw Material availability to fulfil Production Plan.
  • Coordination of the Planning team and alignment with Sales to ensure maximum delivery performance to customers.  
  • Create an atmosphere such that KLI is “a great place to work at and to work with”.
  • Foster & drive continuous improvement towards excellence on inventory management and planning processes. 

Functions:

  • Full compliance Safety and Environmental protection standards and local regulations.  
  • Overall responsibility and coordination of Inventory Management and Demand & Supply Planning processes and employees to fulfil customers demand according to production capabilities and service level agreements, balancing inventory targets and productivity/costs, making proper and efficient use of company assets. S&OP process coordination.  
  • Definition and follow-up of specific objectives for the Demand & Supply Planning team aligned with Global EPN-Operations KLI Strategies  
  • Set-up and monitoring of Annual Production and Inventory Plan, including planning of resources.
  • Ensure achievement of Inventory Management and Delivery Performance KPI targets: reporting, analysis of deviations/trends and implementation of derived corrective/preventive action plans  
  • Coordination of planning activities with other KLI departments, especially Sales, Customer Service, Purchasing, Production, Logistics and Quality Control.  
  • Identification, selection, prioritization and planning of Demand & Supply Planning projects, training and investments. Foster continuous improvement.  
  • Lead and support actively Lean-OPEX (Operational Excellence) projects and initiatives. Local and international.
  • Recruitment, training and development of new staff.  
  • Ensure on-time update of Demand & Supply Planning processes documentation, registers and standards.
  • Coordination with global functions for Planning topics: product relocations, customer forecasts, phase in/phase out of products, FMEA’s, standards, etc.  
  • Benchmark and sharing of best practices within EPN and Global Networks 
  • Coordination, regular communication, support and empowerment of Demand & Supply Planning team. 
  • Support the identification and development of potentials in coordination with Supply Chain Director and HR  
  • Direct reporting to Supply Chain Director KLI and collaboration with EPN Coordinator 

Required qualifications:

  • Business Administration / Engineering / Supply Chain Management degree required.  
  • APICS\CPIM certifications or equivalent preferred  
  • Lean-Six Sigma Green / Black Belt Education is desired.  
  • SAP Key User required (SD, MM, PP)  
  • Excel advanced user / Power BI power user.  
  • Knowledge of Inventory Optimization / Forecasting tools.  
  • Language: High level of English, Spanish mandatory. German welcome.
  • Minimum 5 years of experience in Supply Chain Operations, Inventory Management,
  • Demand Planning, Supply Planning and/or Forecasting required.  
  • Project Leader of Technical / Strategic projects within Supply Chain area using Lean Six Sigma methodologies and tools is desired.  
  • International environments – Multinational company experience.  
  • Experience in leading teams.  

Competences:

  • Value for the Customer  
  • Communication  
  • Leadership  
  • Planning, Driving & Execution  
  • Change & Conflict Management  
  • Organizational & Personal Development / Motivation 
  • Influence  
  • Change Agent  

Skills:

  • Used to work in International professional networks  
  • Results oriented  
  • Team building  
  • Strategic & Forward Thinking  
  • Ambitious  
  • Proactivity (communication, improvements, etc.)  
  • Positive attitude  
  • Perspective  
  • Analytical skills / Statistics  
  • Out of the box thinking  
  • Supportive & Motivation  
  • Synthesis & presentation/communication skills 

Solutions & Decisions està buscant el/la millor candidat/a per la posició de COORDINADOR DE QUALITAT per una companyia del sector textil localitzada a la província de Barcelona.

 

OBJECTIU

Situada en el Departament de Qualitat sota la supervisió del Technical Manager. L’objectiu d’aquesta posició és tant la coordinació de l’equip de Qualitat (4 persones) com l’execució de determinades funcions.

 

ROL COORDINADOR

  • Implementar, dirigir i supervisar els estàndards de qualitat de la marca, fent complir la normativa de qualitat i promovent la millora continua dels productes i processos de fabricació.
  • Definició junt amb el Technical Manager els estàndards, objectius estratègics de Qualitat de la companyia.
  • Definició, seguiment i control dels KPIs del departament i plans d’acció de millora continua.
  • Coordinació de tota la gestió associada al manteniment del sistema de gestió integrat ISO 9001.
  • Supervisar la realització i els controls de qualitat al llarg de tota la cadena de subministrament incloent processos interns i externs.
  • Elaboració i seguiment dels pressuposts del departament.
  • Coordinació i execució dels projectes acordats amb el Technical Manager
  • Gestió de l’equip, fixant objectius i incentius de les persones al seu càrrec i fer-ne les avaluacions corresponents.

 

ROL TÈCNIC

  • Àrees de responsabilitat directe: matèria primera (fil i teixits), teixidoria (interna i externa), serveis externs de tintura
  • Definició dels estàndards de Qualitat de matèries primeres en les fases de desenvolupament, industrialització i producció.
  • Suport de qualitat en el desenvolupament i industrialització de noves fibres i teixits
  • Gestió de creació i manteniment dels mostraris de matèria primera i processos
  • Definició dels Plans de control de matèries primeres i processos sota la seva supervisió
  • Gestió i supervisió dels controls de qualitat de processos sota la seva àrea de responsabilitat
  • Homologació i avaluació de proveïdors de fils, teixits i processos.
  • Assegurament del compliment dels estàndards de qualitat de BUFF® per part dels proveïdors sota la seva supervisió
  • Gestió d’incidències i No Conformitats de proveïdors i producció interna
  • Assegurament dels Requisits Legals de matèria primera i procés

 

REQUISITS

– Requisit mínim:

o Estudis post obligatoris – grau o màster universitari en enginyeria tèxtil

o Mínim 3 anys en posicions similars (coordinació) en industria tèxtil o moda

– Requisit mínim

o Castellà i/o Català Natiu

o Anglès nivell C1

o Ofimàtica: nivell avançat paquet office

– Treball en equip

– Persona proactiva, autònoma i responsable

– Habilitats de comunicació i gestió de persones en àmbits de producció

– Es valorarà experiència en Sistemes de Gestió Integrats (ISO 9001)

We are looking for the best candidates for the position of Demand & Supply Planner for a pharmaceutical company based in Barcelona.

 

Purpose of job:

Lead Demand and Supply Planning processes to ensure maximum delivery performance towards customers while optimizing inventory utilization. Ensure and enable a collaboration environment between Sales, Operations and Finance areas.

Your accountabilities will include:

  • Lead Demand Planning process and act as the link between Sales, Operations and Finance teams.
  • Define inventory strategy for each material group (raw materials, finished goods).
  • Assist in defining the replenishment methodologies and planning parameters.
  • Validate Production and Sourcing plans according to business needs.
  • Support new product launch as well as phase-out processes.
  • Inventory monitoring and control (stock level, coverage, obsoletes)
  • Improve Demand Planning process and inventory utilization. Clarify replenishment procedures.

Required qualifications:

  • 5 years of experience in Demand, Supply planning in a multinational environment.
  • Fluent English and Spanish is a must
  • SAP user and Advanced Excel (valuable Power BI)
  • Engineering or Bachelor’s Degree with a Supply Chain Master is required.
  • Excellent communication skills, verbal and written
  • Strong analytical skills and ability to create and validate models.

Buscamos incorporar a un/a Supply Chain Manager para una empresa startup especializada en desarrollar grasas cultivadas in vitro para la producción industrial de alimentos, ubicada en Granollers. Reportará directamente al Director General de Europa.

Misión del puesto:

Responsabilizarse de la Supply Chain del Sur de Europa, incluyendo las siguientes funciones:

 

Funciones y Responsabilidades:

  • Planificación de la demanda
  • Stocks
  • Creación de KPI’s y planning
  • Planificación de la producción
  • Sourcing
  • Transporte y Logística
  • Contacto con Ventas, I+D, planta, fabricantes, Customer Service
  • Apagar fuegos

Roles futuros:

  • Logística y Transporte (operadores logísticos y stocks)
  • Planning
  • Comanufacturers (Copackers): ejecución del día a día

Requisitos:

  • Formación universitaria: Ingeniería o Grado + Máster en Supply Chain
  • Experiencia en Supply Chain en entorno Industrial con fábrica
  • Experiencia en Logística y Transporte
  • Nivel de Inglés: mínimo Advanced (C1)
  • Dominio de EXCEL
  • Visión internacional y global
  • Habituado a trabajar por proyectos

Valorable:

  • Mejora de procesos
  • Dominio de Navision

Skills:

  • Trabajo en equipo
  • Pragmatismo
  • Ambición positiva
  • Capacidad Operativa
  • Capacidad para arremangarse
  • Análisis
  • Problem-solving
  • Flexibilidad
  • Con ganas de crear de cero

 

*  Trabajo presencial en Granollers (al menos los primeros 6 meses)

Buscamos incorporar a dos Técnicos/as de Logística Expedición y Exportación para una empresa de producción y distribución de materias primas para el  sector alimentario, cosmético, químico y farmacéutico. Con un claro plan de  expansión, se esperan importantes crecimientos tanto a nivel nacional como  internacional, liderados por un equipo joven y dinámico. 

Algunos de los productos que se trabajan son aceites vegetales, aceites esenciales, extractos vegetales, agentes texturizantes, dióxido de Titanio, Metilcelulosas, Polifosfatos, Zinc, etc.

 

Funciones:

  • Gestionar opciones de agencias de transportes para envío terrestre, aéreo y marítimo.
  • Gestionar la documentación de exportación (BLs, Air Way Bills, Cartas de Porte, Facturas, Hojas de Seguridad).
  • Organizar los envíos marítimos y aéreos.
  • Gestionar llamadas y canalizarlas a los distintos departamentos.
  • Control y trato de incidencias

Requisitos:

  • Se valorará estudios universitarios en ADE, Economía, etc.
  • Se valorará máster de logística internacional o logística en general.
  • Se valorará conocimientos de exportación e importación (normativas, incoterms, aduanas, etc.)
  • Experiencia en el ámbito logístico
  • Dominio del Inglés (hablado y escrito)
  • Preferible experiencia en ERP Dynamics 365
  • Dominio de Excel y Office.
  • Espíritu emprendedor y con ganas de participar en el crecimiento de una empresa dinámica
  • Fuertes habilidades organizativas y de gestión del tiempo
  • Voluntad de estudiar y mejorar procesos internos para digitalizarlos, estandarizarlos y hacerlos escalables. 

 

El puesto de trabajo representa una muy buena oportunidad para alguien que se quiera involucrar en un proyecto dinámico y en crecimiento. Las posibilidades de desarrollo tanto personal, como profesional, son importantes, dado que el management estará encantado de involucrar a la persona en el plan estratégico. Esta sería la quinta incorporación del año 2022, formando un equipo de 29 profesionales.

Buscamos incorporar a un/a Responsable de Aprovisionamiento para una empresa especializada en el diseño, desarrollo y fabricación de vehículos  eléctricos con sede y fábrica en Barcelona.

Objetivo:

El objetivo principal es el control y seguimiento del aprovisionamiento de piezas para primer equipo (líneas de ensamblaje en planta de producción), principalmente para uno de nuestros productos.

 

Funciones y Responsabilidades:

 

  • Realizar la planificación de demanda y seguimiento de aprovisionamiento para asegurar la disponibilidad a tiempo de materias primas y auxiliares necesarias para la producción. Lanzamiento y seguimiento de pedidos a proveedores nacionales e internacionales.
  • Mantener un correcto flujo de información con proveedores y todos los departamentos tanto internos de operaciones como externos. Estar atentos a cambios o nuevas piezas por parte de R+D para ajustar los pedidos.
  • Gestión del stock de producción: Previsión y optimización de stock necesario según PDP anual.
  • Gestión de procesos de transporte de mercancías:  Seguimiento de las entregas de los pedidos en cantidad y tiempo necesario para asegurar la producción.
  • Gestión de incidencias: Seguimiento de no conformidades de proveedores, notificadas a los mismos por parte de calidad, para asegurar que el material se encuentre en los tiempos requeridos para no parar la producción.
  • Gestión de pagos: Enviar peticiones de pago a contabilidad para el material de importación, si es necesario.
  • Implantación de indicadores, seguimiento y aseguramiento de objetivos.
  • Puntualmente, realización de visitas a proveedores y posibles viajes, en caso necesario.
  • Cumplir con las instrucciones ambientales y obligaciones asociadas a los aspectos ambientales de su puesto, en particular la adecuada segregación de residuos.

 

Requisitos:

  • Grado universitario, preferiblemente ingeniería. Se valorará de manera muy positiva máster en logística y/o supply chain.
  • Conocimientos informáticos (Paquete Office)
  • Mínimo 4  años de experiencia en posición similar
  • Dominio del Inglés (C1)
  • Experiencia en sector Industrial (valorable automoción)
  • Valorable Chino o haber trabajado con mercados asiáticos

Skills:

  • Proactiva
  • Organizada
  • Tolerancia a la presión
  • Habituada a trabajar en ambientes cambiantes (change management)

Solutions & Decisions busca los mejores candidatos/as para la posición de SUPPLY
PLANNING & CHANGE MANAGEMENT SENIOR EXPERT en Servicios Centrales de Supply Chain
(Planning área) para EMEA DE MULTINACIONAL GLOBAL del SECTOR FARMACEÚTICO en
BARCELONA

The Supply Planning & Change Management Senior Expert will ensure an uninterrupted
supply of assigned products and countries by solving operational supply issues and
steering the collaboration with packaging sites and external partners. Monitor inventory
levels at affiliate locations to ensure the right trade-off of production cost, inventory
holding cost and scrapping risks. Coordinate the implementation of product label changes
by assessing regulatory requirements, defining implementation strategy, setting up
workflows and assigning work packages to other functions such as packaging technology
or regulatory affairs and monitoring the execution.

Main Tasks And Responsabilities:
• Ensure an uninterrupted supply of assigned products and countries by solving
operational supply issues and steering the collaboration with external partners.
• Monitor inventory levels at affiliate locations and ensure adherence to inventory
targets by developing and monitoring short term supply plans in close collaboration
with internal packaging sites and Contract Manufacturing Organizations.
• Exception-based management of operational supply issues, such as out of stock
events or overstocking as well as support the prioritization and allocation in supply
bottleneck situations.
• Define and control required bridging stock levels due to country-specific events.
• Ensure Good Manufacturing Practice -compliance by managing product changes
according to supply needs and local regulatory requirements.
• Ensure the execution of changes by assessing regulatory requirements, defining
implementation strategy and workflow, assigning work packages to functions and
scheduling due dates.
• Adaption of implementation strategy, prioritization of work and escalation in case of
deviations during the change execution.
• Material management for externally procured finished goods, including ordering,
forecasting, monitoring and reporting of supply performance and escalation of supply
issue.
• Initiate and check master data maintenance including consistent planning parameters
for replenishment processes.
• Support in projects as subject matter expert.

Qualifications:
• Bachelor or master in Supply Chain Management, regulatory or pharmaceutical
discipline, or equivalent education.
• Minimum 5 years operational or project experience in demand and supply planning.
• Analytical skills to define, model, analyses and solve short to mid-term supply chain
issues.

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