Presentació de serveis 2019

La Nostra Visió

Convertir-nos en partner estratégic dels nostres clients, aportant millors pràctiques, innovacions i desenvolupament del Talent per a optimitzar el diseny, planificació i execució de les seves “Supply Chains”.

Els Nostres Serveis

Supply Chain Transformation
• Asesoria estratègica: Propietaris, CEO y DG’s
• Asesoria d’execució per a Equip directiu
• Consultoria Supply Chain / Operacions
• Agents de Canvi i Transformació
• Diseny i Execució de Projectes
• “Tenders” qualsevol tipus / serveis
• Trobar partners i sol·lucions tecnològiques

Talent Development
• Selecció selectiva de personal -> Recerca
• Formació “In-company” Individual & Equips
• Mentoring de directius i managers
• Interim Management
• “Kaizens” per a la millora continuada
• “Workshops” de transformació i canvi MS REF VIS SER MET RES
• Coaching Directiu i d’Equips

Nou Servei de Coaching

Descarregue-vos la presentació sencera en format pdf

Membre del Comité Europeu CSCMP / CSCMP Europe Conference Committee

28/03/2013

Miquel Serracanta forma part del Europe Conference Committee que organitza el EUROPE-13 del CSCMP, conferencia Europea a Amsterdam el mes de Maig-2013 amb el títol: “How to cut Supply Chain Costs without paying the price”

En la web del CSCMP.ORG podeu veure els membres del Comité Europeu organitzador de la conferencia Europea a Amsterdam, i en la qual participa com a membre el CEO de Solutions&Decisions i President del CSCMP Spain, Miquel Serracanta. http://cscmp.org/about-us/committees-members/europe-conference-committee

Lean Management: Transformant l’Organització

08/02/2011

El passat dia 8/Febrer, el Club de Operacions ESADE Alumni – LEAN

El passat dia 8/Febrer, el Club de Operacions ESADE Alumni va organitzar una taula rodona en què van intervenir diversos representants de companyies que van explicar com han implantat la metodologia lean per millorar l’eficiència i frenar el malbaratament a l’empresa.
Joaquín Acha (Lic&MBA 88), president del Club Operacions ESADE Alumni, va agrair l’assistència a les gairebé dues-centes persones assistents a la sessió, com també als representants de Sertrans, nou patrocinador del club.

Miguel Ángel Heras (MBA 78/PhD 03), director del Departament de Direcció d’Operacions i Innovació d’ESADE, va recordar que l’origen de la metodologia lean és a les empreses automobilístiques japoneses. Concretament, a Toyota, que ha aconseguit convertir-se en el fabricant de vehicles de referència al món gràcies, en bona part, a l’èxit de la implantació de mesures per reduir costos i millorar els temps de lliurament. En origen, el sistema es va dissenyar per a fàbriques d’automòbils i les relacions que tenen amb proveïdors i consumidors, si bé posteriorment s’ha estès a d’altres àmbits

Cada cop hi ha més empreses que han optat per aplicar el mètode lean per millorar la seva eficiència. “Lean significa eliminar tot el que no afegeix valor, treure-li quilos a l’empresa, eliminar-ne l’excés de producció, reduir-ne les existències i els temps d’espera, millorar-ne el transport, eliminar-ne els defectes i aprofitar les capacitats de les persones. El resultat d’aplicar el lean en una empresa es tradueix en la millora de la productivitat, de la qualitat, en menor estoc, menor termini de lliurament i en l’eliminació de l’absentisme”, va resumir Heras.

José Antonio Echevarría, director de Producció de Cobega, va explicar que els programes d’excel·lència operativa són una gran oportunitat per millorar la competitivitat i reinventar l’organització. “Necessitem retallar les despeses supèrflues no tan sols per l’impacte negatiu que generen en el compte de resultats, sinó també per una qüestió de compromís social. La implantació de la metodologia lean requereix compromís, rigor i que la base s’hi senti involucrada. La clau és definir l’objectiu i després escollir les eines, i no a l’inrevés”.

Carles Costa, responsable d’Operacions de Simon Holding, va destacar la importància del canvi en la mentalitat que suposa aplicar el lean. “Ajustar la producció a la demanda real i no a les previsions no és perdre productivitat, sinó tot el contrari. Sempre cal conèixer l’evolució del mercat, però no ha de ser indispensable per al treball diari”, va afirmar.

Jordi Estruga, director de Producció i Logística de Fira de Barcelona, va explicar el cas de l’aplicació del lean en una empresa no industrial, que ha dut Fira de Barcelona a guanyar el premi a l’excel·lència operacional UFI 2010 . “La clau en una empresa com la nostra rau a desenvolupar nous serveis que ajudin a millorar la facturació i a reduir els costos i les incidències”, va resumir.

Per la seva banda, Montse Muñoz, directora de Dairy Europe Industrial & Global Performance de Danone, va explicar que l’obsessió d’aquesta companyia són l’excel·lència i la innovació amb la finalitat de garantir la superioritat respecte dels competidors. “Hem aconseguit que tots els nostres treballadors i col·laboradors assumeixin l’objectiu que no hi pot haver retards, ni accidents, ni avaries. El zero és la meta. L’eficiència i l’eficàcia són un repte que no s’acaben mai”, va explicar.

En acabar la sessió, Oriol Molins (Lic&MBA 95), membre de la junta del Club Operacions ESADE Alumni, va obrir el torn de preguntes, que van estar centrades en la resistència al canvi per part d’empreses i de treballadors per implantar el lean, l’aplicació de la metodologia en la petita i mitjana empresa, i la compatibilitat entre el lean i l’outsourcing.

10 raons per ser optimista

  1. Els optimistes viuen més temps !!
  2. “Les coses positives els pasen a la gent positiva” (Sarah Beeny)
  3. “Al mig de la dificultat rau l’oportunitat” (Albert Einstein)
  4. Optimisme és la qualitat més associada amb l’èxit i la felicitat
  5. “El futur pertany als qui creuen en la bellesa dels seus somnis” (Eleanor Roosevelt)
  6. “Tot és possible si tú tens el valor suficient” (J.K.Rowling)
  7. “Els miracles succeeixen a aquells que creuen en ells” (Bernhard Berenson)
  8. No culpis a la foscor, encén una espelma
  9. “Qui és feliç farà feliços també als altres” (Anne Frank)
  10. La vida és plena de coses que no creus que es puguin fer, fins que les fas!

Networking: La clau del nostre futur/1

Es molt possible que us pregunteu com ha surgit aquesta idea de crear la meva propia empresa, tenint la formació i experiencia directiva que tinc…

Doncs la resposta es senzilla, es diu NET+WORKING. Anem a pams…Sempre ens han dit que les dues sólides bases inicials per gaudir un futur brillant i exitós son: Formació i Experiencia. En el meu cas he gaudit d’una de les millors formacions empresarials posible en el nostre país, la carrera de CE+MBA a ESADE, i he estat en una gran escola profesional durant 16 extraordinaris anys, BIMBO (Sara Lee Bakery). Quan tens la meva formació i aconsegueixes una bona carrera directiva, arribant a tenir la responsabilitat funcional máxima en un Comité de Direcció d’una empresa de més de 400 MM Euros de facturació, sembla que ja ho tinguis TOT…. O potser et falta quelcom?
I aquí es quan t’adones de tot: de la realitat que estàs visquent en el teu mon, “aillat” de la resta de sectors, i segurament sacrificant altres contactes molt interessants de gent que et pot aportar moltíssim i que tenen unes ganes extraordinaries d’explicar-te amb passió el que fan, les seves experiencies, les seves millors practiques, i fer “benchmark” amb les teves. Per aconseguir-ho, t’has d’adonar de la TERCERA VIA, la tercera BASE, la clau del teu futur: EL NETWORKING. Us n’explicaré més en succesius posts.